Alimente Fără Lactoză – 3 Reflexe De Adoptat

Sa prepari cele mai delicioase și sănătoase feluri de mâncare atunci când ești intolerant la lactoză, poate să fie cel mai adesea o adevărată bătaie de cap. Laptele nu este singurul aliment de evitat atunui când ești intolerant la lactoză. Toate derivatele sale, precum untul, smântâna sau brânza trebuie să fie evitate.

Iată care sunt cele trei reflexe sănătoase de adoptat atunci când vine vorba despre alimentele fără lactoză pentru cele mai adaptate feluri de mâncare.

Reflexul numărul 1- gândește vegetal. Pentru a găti fără lactoză, cel mai bine ar fi să mizezi pe produsele vegetale. Ai de unde alege- quinoa, lapte de migdale, de grâu spelţă bio, smântână de orez…

Laptele de orez sau cel de soia poate înlocui foarte uşor laptele de vacă din preparate. Smântâna de soia sau cea de cocos sunt o alternativă foarte gurmandă și lejeră la smântână. Piureurile de oleaginoase pot și ele să înlocuiască untul din preparate.

Reflexul numărul 2 – nu înlocui toate produsele lactate. Atunci când ești intolerant la lactoză, nu ar trebui să renunți de tot la laptele de vacă. Produsele lactate nu conțin aceeași cantitate de lactoză . Și cum intoleranța zero este destul de rară, nu trebui să renunți la toate produsele. Iaurturile sau brânzeturile pot intra într-o alimentație slabă în lactoză.

Reflexul numărul 3- trebuie să compensezi carențele. Un regim slab în produse lactate poate să ducă la unele carențe, mai ales la cele în proteine. Dar și în calciu, un element esențial pentru sănătatea organismului. Dar și pentru formarea scheletului, pentru contracţia musculară și pentru controlarea tensiunii…pentru a compensa, ar trebui să consumi unele alimente bogate în calciu precum cruciferele, fructele uscate, poți consuma sardine alături de paste, migdale prăjite cu paprika sau creveți. Dar și ape minerale bogate în calciu.

Comments (No)

Leave a Reply