Beneficiile înotului pentru sănătatea corpului și a sufletului

În plus, față de o plăcere plăcută în apă, înotul are multe avantaje, vindecă corpul și consolidează sistemul imunitar. Mulți înotători profesioniști și-au început formarea pentru a depăși o boală gravă. În consecință, ei nu numai ca au putut să-și îmbunătățească starea de sănătate, ci și au devenit campioni olimpici. Înotul este accesibil pentru persoanele de orice vârstă. Afișăm o serie de motive pentru care ar trebui inclus si în viața ta.

Exercițiu aerobic cu mai puțină presiune

Dintre toate exercițiile aerobice, înotul are o sarcină minimă asupra sistemului scheletic. Când corpul este scufundat în apă, devine mai ușor. Dacă se intra în apă până la talie, atunci o persoană își va simți greutatea doar cu 50%. În piscina puteți face acele exerciții care pe teren provoacă disconfort și durere. Acest lucru este valabil mai ales pentru cei care suferă de artrită sau obezitate. Durerea de la artrita este cel mai bine atenuată în apă caldă.

Consolidarea muschilor

Înotul este o modalitate foarte bună de a crește puterea și tonusul muscular, din cauza că apa este de 12 ori mai densă decât aerul. Inotătorul se confruntă cu mai multă rezistență decât un om care alergă. Deci, exercițiile în apă sunt mai eficiente pentru dezvoltarea musculaturii. În plus, înotul îmbunătățește forța osoasă, în special la femeile în timpul menopauzei. Înotătorii implică în mod egal toate grupurile musculare din corp. În acest scop, înotul pe spate și stilurile precum fluture și bust sunt optime.

Creșterea flexibilității corpului

În apă, picioarele și brațele se încălzesc bine și devin mai flexibile. Același lucru este valabil și pentru mușchii din spate și gât. În plus, cu fiecare balansare a brațului, corpul se întinde în față, ceea ce este util pentru coloana vertebrala și pentru postură. Pentru a crește flexibilitatea, antrenamentele în piscină completează în mod optim mai multe exerciții de întindere.

Pierdere în greutate

Înotul este recomandat pentru cei care au probleme cu greutatea. In acest mod se ard in mod eficient caloriile. Este insa destul de dificil să determinăm numărul de calorii care sunt arse în timpul inotului, deoarece depinde mult de starea fizică a persoanei și de intensitatea mișcărilor sale în apă. În medie, la fiecare zece minute de înot rapid se pot arde până la 150 de calorii. Pentru a crește numărul acestora, trebuie să aplicați intervale de antrenamente. De exemplu, în primul rând înotați 50 m, apoi faceți o pauza, înotati apoi 100 m și faceți iar pauza.

Sanatatea inimii

Exercițiile în apă perfecționează inima. Datorită înotului, sistemul circulator funcționează mai eficient, fluxul de sânge se îmbunătățește, riscul de boli cardiovasculare scade. În plus față de antrenamentul muschilor, înotul va ajuta la reducerea tensiunii arteriale, întărirea inimii și îmbunătățirea capacității aerobe. Experții spun că o jumătate de oră de înot zilnic reduce probabilitatea bolii coronariene cu 30-40%.

Îmbunătățirea funcției creierului

Apa are o putere uimitoare de vindecare si este meditativa. Înotul relaxează bine corpul și oxigenul circulă mai bine prin acesta. Când creierul primește suficient oxigen, funcțiile și performanța acestuia se îmbunătățesc. Corpul uman este format din 70% apă, deci nu este surprinzător faptul că oamenii se simt confortabil în apă. Înotul poate fi un exercițiu calm meditativ care reglează respirația și întărește inima.

Reducerea durerii corporale

Înotul este un sport excelent care ameliorează anumite tipuri de durere. Prin urmare, acest tip de formare este adesea prescris pacienților cu durere cronică în întregul corp. În special, înotul elimină durerile de spate. Mișcarea brațelor în apă întărește mușchii și relaxează spatele. Înotul in caz de artrită este de asemenea benefic.

Reducerea stresului și îmbunătățirea stării de spirit

Fiind în apă, o persoană efectuează mișcări meditative, în care respirația este normalizată. Trupul și creierul se calmează, eliminându-se stresul și emoțiile negative. Astfel, starea de spirit crește semnificativ, scade oboseala și depresia. În general, inotul este bun pentru cei care suferă de fibromialgie, deoarece apa rece ajută la reducerea anxietății și a durerii într-un mod natural. Cu ajutorul înotului, femeile gravide se descurcă mai bine cu stresul și depresia. Este util ca copiii să învețe să înoate, nu numai pentru a-si îmbunătăți sănătatea, ci și pentru a-si crește stima de sine.

Scaparea de caldura verii

În zilele fierbinți de vară, nu este nimic mai bun decât să vă aruncați într-o apa rece. Apa este foarte răcoritoare și relaxantă. Mișcările ritmice în apă sunt exerciții aerobice utile, datorită cărora se mărește încărcătura musculară, iar corpul produce mai multă căldură (85%). Apa are o temperatură mai scăzută decât corpul, deci se răcește eficient.

Îmbunătățirea respirației

Pentru cei care suferă de alergii sezoniere și astm, nu sunt întotdeauna disponibile cursuri de exerciții regulate. Aerul uscat și praful în cameră, polenul de plante pe stradă agravează exercițiul de respirație. Inotul, apa și aerul umed vă permit să respirați mai bine și să reduceți simptomele asociate alergiilor și astmului. Exercițiul regulat în apă mărește volumul pulmonar și îi întărește.

Normalizarea somnului

Potrivit studiilor, persoanele care se implică activ în înot, sufera mult mai puțin de insomnie decât cele care nu au înotat. Nu este vorba doar de un exercițiu eficient, ci este si util pentru întregul corp. Apa relaxează remarcabil corpul și reduce anxietatea. Și din moment ce înotul îmbunătățește respirația, oamenii sforăie mult mai puțin în somn.

Comments (No)

Leave a Reply