De ce sunt buni carbohidrații?

Studiile au inceput sa confirme faptul ca o dieta saraca in carbohidrati nu e chiar cea mai buna solutie pentru noi. Unele tipuri de carbohidrati pot fi chiar benefice pentru noi, explica specialistii.

Unele almente precum fasolea, lintea, cerealele integrale si orezul alb sunt bogate in amidon rezistent, ceea ce le face imposibil de digerat la nivel intestinal, astfel indicele glicemic nu are de suferit. Aceste alimente au influente benefice asupra sanatatii si alaturi de banane crude, anumite seminte si faina de orez brun constituie alimente foarte benefice pentru organismul nostru.

Principalul beneficiu al alimentelor bogate in amidon este faptul ca ajuta in procesul de slabire deoarece confera o senzatie de satietate, in special datorita fibrelor continute de aceste alimente.

Dietele Dukan si Atkins au contribuit la temerile vizavi de carbohidrati, deoarece acestea mentioneaza faptul ca un consum de carbohidrati este sinonim cu cresterea in greutate. Lucru cat se poate de neadevarat.

Organismul are nevoie si de aceste eliemente pentru o functionare cat mai corecta, iar o dieta sanatoasa va cuprinde mereu un numar cat mai mare de categorii alimentare printre care si carbohidrati.

Din ce spun specialistii, oamenii ar trebui sa cunoasca faptul ca alimentele cu continut de carbohidrati pot influenta starea de sanatate a individului atata timp cat sunt consumate intr-un mod cat mai sanatos. Trebuie avut in vedere ca numarul de carbohidrati consumati sa nu fie mai mare decat doza zilnica recomandata. Daca se depaseste o anumita doza pot aparea probleme cum ar fi luarea in greutate.

In concluzie carbohidratii pot fi alegerea potrivita atunci cand se doreste o alimentatie sanatoasa, pentru ca acestea au un rol major in sanatate. De asemenea ar trebui evitata combinatia de carbohidrati cu proteine, pentru ca acest tip de aliment va avea un impact puternic asupra starii de bine.

Comments (No)

Leave a Reply