Topul alimentelor care ne mențin în formă

Prezente de-a lungul întregului an pe raioanele supermarketurilor, aceste alimente se numără printre cele mai ieftine de pe piață dar și printre cele mai sănătoase.

Fulgii de ovăz
Bogați în magneziu și fibre specifice, o doză zilnică de fulgi de ovăz (50 de grame) contribuie la diminuarea nivelului de colesterol după cum au demonstrat și numeroasele studii efectuate în acest sens. În plu, fulgii de ovăz conțin o multitudine de nutrienți beneficiu și ne protejează de cancer. Un bol de fulgi de ovăz consumat împreună cu fructe uscate sau proaspete, savurat la micul dejun îți va permite să îți păstezi energia până la prânz.

Morcovii ne protejează de soare
Morcovii ne ajută să rezistăm mai bine efectelor nocive ale razelor UV, să ne păstrăm fermitatea pielii. În plus, morcovii conțin o substanță care joacă un rol esențial în protecția împotriva mai multor tipuri de cancer. Bogați în fibre, morcovii facilitează tranzitul, combat problemele intestinale precum diareea.

Kiwi previne durerile de cap
Extrem de bogat în Vitamina C (două fructe sunt suficiente pentru a acoperi doza zilnică recomandată), kiwi conține și magneziu, acid folic și zinc care ne ajută organismului să facă față stresului. În plus, datorită numeroșilor acizi aminați conținuți, kiwi dilată vasele sanguine și previne apariția durerilor de cap cauzate de tensiuni. De altfel, kiwi este un fruct care stimulează și tranzitul intestinal.

Mărarul are grijă de intestinele tale
Acest bulb face parte din marea familie a legumelor cu frunze verzi, familia Apiaceae. Cei mai cunoscuți membri ai acestei familii sunt țelina, anasonul, morcovul și pătrunjelul. Toate aceste legume au capacitatea de a frâna dezvoltarea celulelor canceroae însă mărarul și pătrunjelul sunt cele mai eficiente. În plus, mărarul posedă o serie de nutrienți ce calmează intestinele sensibile.

Ouăle stimulează creierul
Excelente surse de proteine, ouăle conțin o mulțime de vitamine și minerale, vitamina D în special. Gălbenușul de ou conține lecitină, o grăsime esențială pentru buna funcționare a creierului.

Comments (No)

Leave a Reply